۱۴۰۳.۰۷.۱۵

دبیر دومین جشنواره ملی شعر طنز عدلیه(دادخند) گفت: در مجموع ۳۶۵ اثر از ۱۴۲ نفر به دبیرخانه این جشنواره واصل شده که مسن‌ترین شرکت کننده ۸۱ ساله و جوانترین‌ آنها ۱۲ ساله است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، دبیر دومین جشنواره ملی شعر طنز عدلیه(دادخند) در جمع خبرنگاران با اشاره به ارسال ۳۶۵ اثر به این جشنواره، از برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این دوره در اواخر هفته جاری خبر داد.

وی افزود:  این جشنواره در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و ایجاد زمینه‌های ارتباط بیشتر دستگاه قضایی با اقشار تأثیرگذار اجتماعی همچون هنرمندان، نویسندگان، شاعران و طنزپردازان برگزار می‌شود.

مهدی پرنیان که خود از شاعران برجسته کشوری است، گفت: در مجموع ۱۹ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده‌اند که ۱۰ مورد شایسته تقدیر و ۹ اثر نیز در سه بخش جشنواره به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی و تجلیل خواهند شد.

۳۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر طنز عدلیه ارسال شده است

دبیر این رویداد ادبی در پایان با بیان این که در بخش ویژه نیز سه اثر به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد، گفت: اختتامیه این دوره از جشنواره از ساعت ۱۹ چهارشنبه هجدهم مهر در محل سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد آغاز و برگزیدگان با حضور مسئولان و شاعران کشوری و استانی تجلیل خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست خبری دومین جشنواره ملی شعر طنز عدلیه دادخند، زبان هنر را ابزاری قدرتمند در ایجاد آشنایی مردم از حقوق و تکالیفشان ذکر کرد و گفت: هنر، زبانی رسا و ابزار مورد پذیرش آحاد جامعه در القاء مفاهیم و آموزش موازین عمومی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در ادامه با بیان این که قالب‌های شعر به ویژه شعر طنز، ابراز خوبی برای آشنایی بیشتر مردم با حقوق و تکالیفشان است، ابراز امیدواری کرد آثار ارسالی به جشنواره ملی شعر دادخند با همین رویکرد و رعایت اولویت‌ها دریافت شده باشد و هیات داوران نیز براساس این شاخص‌ها نسبت به انتخاب آثار برتر اقدام کنند.

«حسام سالکی» رئیس حوزه هنری استان یزد نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری باشکوه این دوره از جشنواره، تصریح کرد: حوزه هنری از سال ۱۳۹۰ روی شعر طنز تمرکز کرده و با برگزاری نشست‌ها و محافل مختلف در جهت ارتقای این بخش به عنوان یکی از نیازهای جامعه امروز اقدام کرده است.

وی با اشاره به وجود زمینه‎های طنز و شوخی در ادبیات یزدی‌ها از جمله در ضرب‌المثل‌های مردمان این دیار، گفت: هنر باید گره‌ای را از مسائل فرهنگی و اجتماعی مردم بگشاید و لذا سعی شده محافل طنز با مسئله‌شناسی و به صورت کاربردی دنبال شود.

رئیس حوزه هنری استان یزد با بیان این که جشنواره دادخند نیز در راستای همین هدف در حال برگزاری است، از اقدامات قابل توجه حوزه هنری کشور در این رابطه را تهیه سریال آقای قاضی که از سریال‌های پربیننده کشور در تابستان گذشته شناخته شده است، ذکر کرد.

۳۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر طنز عدلیه ارسال شده است

محمدحسین رحیمی‌زاده معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد نیز «مردمی کردن قوه قضاییه» و «افزایش رضایتمندی مردم از حوزه قضا» را ۲ هدف اصلی سند تحول قوه قضائیه دانست و گفت: برگزاری جشنواره دادخند در راستای نقد عالمانه و به منظور کمک به تحقق این اهداف مورد اهتمام قرار گرفته است.

وی افزود: البته یکی از تلاش‌های جدی معاونت پیشگیری دادگستری توسعه و ترویج اهمیت قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول است که در هر نشست و محفلی به آن تاکید داریم.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت: شعر یک رسانه قوی و موثر و با نفوذ است که در زندگی مردم جاری و ساری است و مردم کشورمان، این هنر را به ویژه زمانی که با سایر هنرها مانند هنر موسیقی در هم آمیزد، بسیار دوست دارند.

وی افزود: آینده شعر یزد قطعاً درخشان است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدامات زیادی را در راستای پرورش استعدادهای شعری استان تاکنون داشته‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha